ФІЗИКА - ДИВОВИЖНА НАУКА!!!          ФІЗИКА - ЦІКАВА НАУКА!!!           ФІЗИКА - ОСНОВА ТЕХНІКИ!!!            

четвер, 6 березня 2014 р.

Тепловий баланс

        НА УРОЦІ РОЗГЛЯНУЛИ ПИТАННЯ:
   1. Поняття "тепловий баланс".
   2. Рівняння теплового балансу.


         ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ уроку 45

1. Підручник (Сир.): вивчити §46;  №№ 391, 395.
 або
  Підручник (Кор.): опрацювати §§50,51; вправа 30.
2. Підготуватися до ЛР №12 "Вивчення теплового балансу при змішуванні води різної температури"

 ГОТУЄМОСЯ ДО УРОКУ

1. Інтернет-урок "Розрахунок кількості теплоти необхідної для нагрівання тіла виділеної ним під час охолодження">>> 
2. Інтернет-урок "Рівняння теплового балансу" >>>

середа, 5 березня 2014 р.

Кількість теплоти

         НА  УРОЦІ   РОЗГЛЯНУЛИ   ПИТАННЯ:

      1. Кількість теплоти.
      2. Умови теплообміну від яких залежить кількість теплоти.
      3. Питома теплоємність.
      4. Розрахунок кількості теплоти необхідної для нагрівання речовини.
      5. Теплоємність речовини.


              ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ  

              1. Підручник (Сир.): вивчити §45; №№ 385, 390 (гр.1);  №№392,393
   Або
              2. Підручник (Кор.): опрацювати §§50,51; вправа 30.

                  ГОТУЄМОСЯ ДО УРОКУ

Інтернет-урок "Кількість теплоти">>>

Інтернет-урок "Питома теплоємність">>>

субота, 1 березня 2014 р.

Шкала Фарангейта

      Шкала Фарангейта — температурна шкала, що використовується для ненаукових цілей у США та кількох інших країнах. Градус Фаренгейта дорівнює 5/9 градуса Цельсія. Температура в градусах Фаренгейта позначається °F.
      Цю шкалу запропонував у 1724 році німецький дослідник Даніель Габріель Фаренгейт.
      Фаренгейт був першим, хто почав виробляти термометри, калібруючи їх так, щоб різні термометри показували однакову температуру. Для цього йому були потрібні реперні точки, які можна було б відтворювати за бажанням. Фаренгейт запропонував три точки. Першою точкою він вибрав температуру суміші льоду і хлориду амонію, взявши її за нуль. Друга точка — точка замерзання води, а третя точка — температура людського тіла. Температуру замерзання води Фаренгейт визначив у 32 градуси, а нормальну температуру людського тіла втричі більшою — 96 градусів. Пізніше, помітивши, що різниця між точками точка кипіння та замерзання води при нормальному атмосферному тиску становить близько 180 °F, інші вчені дещо змінили величину градуса, так, щоб ця різниця становила точно 180 °F. При такій величині градуса нормальна температура людського тіла становить 98,6 °F.


      До 60-их років 20-го століття шкала Фаренгейта використовувалася у всіх англомовних країнах. Однак більшість з цих країн перейшла до використання шкали Цельсія, і в наш час градус Фаренгейта залишається у побутовому вжитку практично тільки в Сполучених Штатах Америки. У науці шкала Фаренгейта не вживається, поступившись шкалі Кельвіна.

Відео: Шкала Фаренгейта.


Відео: Шкала температур.


пʼятниця, 28 лютого 2014 р.

Рене Реомюр

      Рене Антуан Реомюр народився 28 лютого 1683 року у Ла-Рошелі, у сім'ї нотаріуса. Здобув освіту у школі єзуїтів у Пуатьє. З 1699 року Рене вивчав право і математику в університеті Бурже. З 1703 року він продовжив вивчення математики і фізики в Парижі. Потім опублікував три роботи з математики, після чого був прийнятий в члени Паризької Академії наук в 1708 році.
      Наукові праці Реомюр присвячені фізиці, математиці, хімічній технології, зоології та ботаніці. Рене також розробив спосіб виробництва матового скла.
      Реомюр був вченим-універсалом, що зустрічається дуже рідко. Його широта інтересів допомагала працювати на перетині абсолютно різних сфер знань. Наприклад, вивчаючи ос, Реомюр відкрив, що вони використовують для будівництва гнізда рослинні волокна, які після використання осами дуже схожі на картон. Реомюр прийшов до висновку, що папір можна виготовляти з деревини, а не тільки зі старого одягу, як це робили в Європі в той час. Коли він вивчав процеси замерзання речовин, зміг винайти новий метод приготування морозива, яке відрізнялося незвичайною м'якістю.
      У 1730 році описав винайдений ним спиртової термометр, який був по суті прототипом фізикохімічного приладу пікнометра, створеного Д.І. Менделєєвим в 1859 році.
      Опублікував кілька робіт, з яких найбільш відомі «Мистецтво перетворення ковкого заліза в сталь» і «Мистецтво зм'якшення литого чавуну».
      Але насамперед Реомюр був біологом: його шеститомник «Мемуари з природної історії комах» — зразок сумлінної наукової праці.
      Помер Рене Антуан Реомюр 17 жовтня 1757 року у Мені .

четвер, 27 лютого 2014 р.

Внутрішня енергія та способи її зміни

НА УРОЦІ   РОЗГЛЯНУЛИ  ПИТАННЯ:

    1. Внутрішня енергія.
    2. Способи зміни внутрішньої енергії тіла:
               механічна робота;
               теплопередача.
    3. Види теплопередачі:
               теплопровідність;
               конвекція;
               випромінювання.

                                      ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ уроку 45

1. Підручник (Сир.): вивчити §43, 44; №№ 344 - 348(гр.1); №№362 - 364 (гр.2) (с.177).
Або
2. Підручник (Кор.): опрацювати §§50,51; вправа 30.
3. Які види теплопередачі зображено на малюнку?


ГОТУЄМОСЯ ДО УРОКУ

1. Відео "Тепловий рух. Внутрішня енергія".



2. Відео "Види теплопередачі Енергозбереження".



 3. Інтернет-урок "Внутрішня енергія".
 4. Інтернет-урок "Способи її зміни внутрішньої енергії тіла"

середа, 26 лютого 2014 р.

Тепловий стан тіл. Температура тіла

Шановні учні!

 Починаємо вивчати тему

 "Теплові явища" 
       (10 год)


 КОНТРОЛЬНА РОБОТА №5 - 3 КВІТНЯ!
&nbsp КОНТРОЛЬНА РОБОТА №6 - 7 ТРАВНЯ!

НА УРОЦІ РОЗГЛЯНУЛИ ПИТАННЯ:

 1. Тепловий стан тіл..
 2. Температура тіла. її вимірювання.
 3. Термометри. Температурні шкали.
 4. Вимірювання температури тіла.
 5. ЛР №11. "Вимірювання температури за допомогою різних термометрів".

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ уроку 45

 1. Підручник (Сир.): вивчити §42; №№ 269,270(гр.1); №№274,275 (гр.2) (с.133).
 Або
 2. Підручник (Кор.): вивчити §§41,47.

p ГОТУЄМОСЯ ДО УРОКУ

 1. Відео "Теплові явища".


 2. Інтернет-урок "Тепловий рух. Температура".


четвер, 13 лютого 2014 р.

Готуємося до контрольної роботи №4

           Удосконалюємо свої знання.

           Вчимося розв’язувати задачі.

           КОНСУЛЬТАЦІЯ 18.02

           Тренувальні вправи

      1. М’яч, підкинутий угору, через деякий час упав на Землю. Які перетворення енергії відбулися при цьому?
      2. М’яч масою 200 г падає з висоти 10 м. Визначте його потенціальну та кінетичну енергії на висоті 3 м.
      3. Порівняйте кінетичну енергію кулі масою 9 г, що летить зі швидкістю 300 м/с, і людини масою 80 кг, що біжить зі швидкістю 18 км/год.
      4. Автомобіль, що рухається зі швидкістю 54 км/год, почав гальмувати. Через якийсь час його швидкість стала дорівнювати 36 км/год. Як змінилася його кінетична енергія при цьому? Чому дорівнює робота сили тертя на цій ділянці? Маса автомобіля 1,5 т.
      5. Тіло вільно падає з висоти 40 м. На якій висоті по­тенціальна і кінетична енергія тіла зрівняються? Опором повітря знехтувати.

неділя, 9 лютого 2014 р.

Готуємося до контрольної роботи №4 (19.02)


           Удосконалюємо свої знання.

           Вчимося розв’язувати задачі.

1. Інтернет-урок "Прості механізми. ККД" >>>

      2. Тренувальні вправи з теми "Коефіцієнт корисної дії механізму".

      1. Які параметри можуть вплинути на ККД рухомого блоку?
      2. Чому ККД простого механізму не може бути більшим чи дорівнювати 1?
      3. Піднімаючи за допомогою нерухомого блока вантаж масою 5 кг на висоту 3 м, виконали роботу 160 Дж. Який ККД блока?
      4. Похилою площиною піднімають вантаж вагою 4 кН на висоту 2,5 м. Яку роботу виконують при цьому, якщо ККД похилої площини дорівнює 50%?
      5. Щоб підняти вантаж масою 75 кг за допомогою важеля з відношенням плечей 2:5, до довшого плеча прикладають силу 400 Н. Визначити ККД важеля.

субота, 8 лютого 2014 р.

Похила площина



       ГОТУЄМОСЯ ДО ЛАБОРАТОРНОЇ РОБОТИ
                     (12.02)







Відео "Нерухомий і рухомий блоки. Похила площина"


Відео "Визначення ККД похилої площини"


середа, 5 лютого 2014 р.

Готуємося до самостійної роботи "Прості механізми"


       Шановні учні!
       Розв’яжіть задачі (на свій вибір). Консультація 11.02

    1. За допомогою важеля робітник піднімає плиту масою 240 кг. З якою силою діє він на більше плече важеля, що дорівнює 2,4 м, коли менше плече дорівнює 0,6 м?
    2. Робітник за допомогою рухомого блоку підняв вантаж на висоту 5 м, прикладаючи до вільного кінця мотузки силу 200 Н. Яку роботу він виконав?
    3. Визначити момент сили 12 Н, що діє на плече 50 см за годинниковою стрілкою.
    4. За допомогою важеля підняли вантаж масою 200 кг. Визначте, на яку висоту був піднятий вантаж, якщо сила, що діє на довге плече важеля, виконала роботу 400 Дж.
    5. Яка маса вантажу, який можна підняти за допомогою рухомого блоку, прикладаючи до вільного кінця мотузки зусилля 210 Н, якщо вага блоку 20 Н. Тертя не враховувати.

понеділок, 3 лютого 2014 р.

Прості механізми: блоки

&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp &nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp &nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp ПОВТОРЮЄМО! &nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp &nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp НАДОЛУЖУЄМО ПРОПУЩЕНЕ! Відео "Блоки"

неділя, 2 лютого 2014 р.

Важіль




              ПОВТОРЮЄМО!

              НАДОЛУЖУЄМО ПРОПУЩЕНЕ!





Відео "Важіль".


Відео "Важелі. Правило важеля"