ФІЗИКА - ДИВОВИЖНА НАУКА!!!          ФІЗИКА - ЦІКАВА НАУКА!!!           ФІЗИКА - ОСНОВА ТЕХНІКИ!!!            

вівторок, 31 березня 2015 р.

1 квітня - Всесвітній день сміху

Шановні учні!
Вітаю Вас з Днем сміху!
Бажаю, щоб на устах була завжди лише посмішка, незважаючи на день
!

Гарного всім настрою та веселої вдачі!

неділя, 29 березня 2015 р.

Літній час

 Україна перейде на літній час із суботи на неділю, в ніч на 29 березня. Українці переведуть годинники на одну годину вперед.
Перехід відбудеться в другій годині ночі переведенням стрілки годинника на третю годину.

Всі електронно-цифрові пристрої (комп'ютер, телефон) перехід здійснюють автоматично.

Перехід на літній час здійснюється в останню неділю березня.



понеділок, 23 березня 2015 р.

23 березня - Всесвітній день метеорології

Всесвітній метеорологічний день святкується щорічно, починаючи з 1961 року.
Всесвітня метеорологічна організація бере свій початок від Міжнародної метеорологічної організації (ММО), яка була створена в 1873 році. Заснована в 1950 році, ВМО стала спеціалізованою установою ООН в області метеорології (погода й клімат), оперативної гідрології та суміжних геофізичних наук. До складу ВМО входить 191 країна.

неділя, 22 березня 2015 р.

22 березня - Всесвітній день води

    Щороку, 22 березня ми відзначаємо Всесвітній день води. Цей день є трампліном для росту свідомості в питаннях використання води, стимулювання дебатів і фокусування уваги на небезпеках, що несуть неадекватний доступ до води й умов санітарії.
    Адже, нині 4 з кожних 10 чоловік у світі не мають доступу навіть до простих вигрібних ям і приблизно 2 з 20 — не мають доступу до джерел безпечної питної води. Для того, щоб покласти кінець цьому жахливому стану справ та для успішного досягнення чи не усіх ЦРТ вирішальним є впровадження інтегрованого управління водних ресурсів.
    У багатьох частинах світу, таких як Європа і Північна Америка, люди використовують даровану, безпечну і чисту воду, що ллється з крану, для пиття, для готування їжі, для миття, у той же час, як більше 1 мільярда людей не мають вибору і використовують потенційно небезпечні джерела води. У 2002 р., відповідно до статистки, 2,6 мільярди людей залишалися без самих необхідних санітарних умов.


Відео "11 цікавих фактів про воду: проблема забруднення та нестача питної води" >>>


   

пʼятниця, 20 березня 2015 р.

Готуємося до Всеукраїнського конкурсу "Левеня - 2015"

Шановні учні! 3 квітня цього року відбудеться Всеукраїнський фізичний конкурс "Левеня - 2015"
Умови    цього  конкурсу такі:
·   за кожну задачу можна отримати від трьох до п’яти балів;
·   за неправильну відповідь знімається 25% від кількості балів, передбачених за правильну
відповідь;
·   на старті Ти отримуєш авансом 30 балів;
·   серед запропонованих варіантів відповідей є лише один правильний;
·   користуватись калькулятором дозволено;
·   категорично заборонено  користуватись фізичними довідниками чи іншою допоміжною літе­ратурою;
·   термін виконання завдань – 75 хв.

Ось деякі завдання "Левеня - 2014":
1. Хто винайшов найефективніший спосіб визначення об’єму тіл складної форми?
   А: Архімед;      Б: Галілей;          В: Ньютон;          Г: Остроградський;       Д: Ейнштейн.

2. 1. При струшуванні стовпчик ртуті медичного термометра опускається. 2. Якщо кінь, що швидко біжить, спіткнеться, вершник перелетить через його голову. 3. Заєць рятуючись від переслідування лисиці, робить різкі рухи в сторони, саме в моменти, коли лисиця готова його схопити. 4. Рука не відчуває болю, якщо по важкому каменю, що тримають у руці, бити молотком. У всіх наведених випадках ми маємо справу з явищем …
   А: гравітації;          Б: інерції;         В: левітації;         Г: деформації;          Д: пружності.

3. Який винахід людини першим подолав звуковий бар’єр?
    А: стріла при пострілі з лука; Б: ядро гармати; В: літак; Г: куля гвинтівки; Д: батіг.

4. Чи може звук надзвичайно сильного вибуху на Місяці, наприклад, падіння метеориту, бути почутим: 1) на Землі; 2) на Місяці?
   А: 1 і 2 – так;                   Б: 1 і 2 – ні;                В: 1 – так, 2 – ні;            Г: 1 – ні, 2 – так.

5. 1. Людина, яка після купання виходить з річки, відчуває холод. 2. У сухому повітрі людина витримує температуру більшу за 100 градусів за шкалою С. 3. Людина регулює температуру тіла, виділяючи піт. 4. Посудини з рідиною закривають кришками. У всіх випадках це пов’язано з явищем…
   А: випаровування;     Б: конденсації;      В: кипіння;    Г: кристалізації;   Д: сублімації.


6. Чому на підводних човнах під час плавання на великій глибині не використовують теплові двигуни? Тому що для роботи теплового двигуна потрібно багато …

   А: дров;       Б: бензину;         В: гасу;          Г: солярки;          Д: повітря.

Детальніше з архівом задач та їх розв'язками можна ознайомитися на сайті "Левеня" >>>

середа, 11 березня 2015 р.

Урок 50. ЛР №10 "Визначення ККД нагрівника"




НА УРОЦІ 
виконали ЛР № 10 "Визначення ККД нагрівника" 

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
 1. Підручник (Сир.): повторити §§49, 52;
 №№ 424 (р.А); 432 (р.Б)
   Або
 2. Підручник (Кор.): повторити §55; вправа 30.

вівторок, 10 березня 2015 р.

Урок 49. Питома теплота згоряння палива. ККД нагрівника

         НА УРОЦІ РОЗГЛЯНУЛИ ПИТАННЯ:
  1. Поняття про паливо. Види палива.
  2. Горіння - хімічний процес.
  3. Виділення енергії під час горіння.
  4. Питома теплота згоряння палива.
  5. Розрахунок кількості теплоти,  що виділяється під час повного згоряння палива.
  6. ККД нагрівника.                                                                                                                            
         ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Підручник (Сир.): вивчити §§49,52;
 №№423,426 (рівень А) ;  №№430,431 (рівень В);
 підготуватися до ЛР №10 "Визначення ККД нагрівника".
 Або
 2. Підручник (Кор.): вивчити §54.
Вправа 25(1-3); підготуватися до ЛР №10 "Визначення ККД нагрівника".

                                              ГОТУЄМОСЯ ДО УРОКУ
1. Відео "Теплота згоряння палива" >>>

вівторок, 3 березня 2015 р.

Урок 47. ЛР №12 "Вивчення теплового балансу при змішуванні води різної температури"

НА УРОЦІ 
виконали ЛР № 12 "Вивчення теплового балансу при змішуванні води різної температури" 

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ


 1. Підручник (Сир.): повторити §§45, 46;
     №№ 424 (р.А); 432 (р.Б)
   Або
 2. Підручник (Кор.): повторити §55; вправа 30.

середа, 25 лютого 2015 р.

Урок 46. Тепловий баланс

        НА УРОЦІ РОЗГЛЯНУЛИ ПИТАННЯ:
   1. Поняття "тепловий баланс".
   2. Рівняння теплового балансу.

         ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 

1. Підручник (Сир.): вивчити §46;  №№ 391, 395.
 або
  Підручник (Кор.): опрацювати §§50,51; вправа 30.
2. Підготуватися до ЛР №12 "Вивчення теплового балансу при змішуванні води різної температури"

 ГОТУЄМОСЯ ДО УРОКУ

 Інтернет-урок "Рівняння теплового балансу" >>>


вівторок, 24 лютого 2015 р.

Урок 45. Кількість теплоти

 НА  УРОЦІ   РОЗГЛЯНУЛИ   ПИТАННЯ:
      1. Кількість теплоти.
      2. Умови теплообміну від яких залежить кількість теплоти.
      3. Питома теплоємність.
      4. Розрахунок кількості теплоти необхідної для нагрівання речовини.
      5. Теплоємність речовини.

  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ  

              1. Підручник (Сир.): вивчити §45;
                  №№ 387, 390, 391 - р.А;
                  №№392, 393 - р.Б.
   Або
              2. Підручник (Кор.): опрацювати §§50,51; вправа 30.

ГОТУЄМОСЯ ДО УРОКУ
  1. Інтернет-урок "Кількість теплоти">>>
  2. Інтернет-урок "Питома теплоємність">>>
  3. Інтернет-урок "Розрахунок кількості теплоти необхідної для нагрівання тіла або виділеної ним під час охолодження">>> 

четвер, 19 лютого 2015 р.

Урок 44. Внутрішня енергія

НА УРОЦІ РОЗГЛЯНУЛИ:
1. Внутрішня енергія.
2. Способи зміни внутрішньої енергії:
    механічна робота;
    теплопередача.
3. Теплообмін.
4. Види теплопередачі: теплопровідність; конвекція; випромінювання.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Підручник (Сир.):  опрацювати §§43-44;
№№ 344, 348 - р.А;
№№ 362, 363 - р.Б.
 Або
 Підручник (Кор.): вивчити §§ . Вправа 11(1,2)

 ГОТУЄМОСЯ ДО УРОКУ
1. Відео " Види теплопередачі" >>>
2. Інтернет-урок "Способи зміни внутрішньої енергії" >>>
3. Інтернет-урок "Теплопровідність" >>>
4. Відео "Теплопровідність" >>>
5. Відео "Досліди з фізики: теплопровідність" >>>
6. Відео "Внутрішня енергія" >>>
7. Відео "Конвекція" >>>


вівторок, 17 лютого 2015 р.

Урок 43. Тепловий стан тіл

                             Шановні учні!
                    Починаємо вивчати тему

                       "Теплові явища"
                                (10 год)


 КОНТРОЛЬНА РОБОТА №5 - 18 березня!
 КОНТРОЛЬНА РОБОТА №6 - 29 квітня!

               НА УРОЦІ
РОЗГЛЯНУЛИ ПИТАННЯ:
 1. Тепловий стан тіл..
 2. Температура тіла.
 3. Термометри. Температурні шкали.
 4. Вимірювання температури тіла.
ВИКОНАЛИ  ЛР №11. "Вимірювання температури за допомогою різних термометрів".

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 
 1. Підручник (Сир.): вивчити §42; №№ 269,270(гр.1); №№274,275 (гр.2) (с.133).
 Або  Підручник (Кор.): вивчити §§41,47.
2. Визначити ціну поділки термометрів та іх покази.






 ГОТУЄМОСЯ ДО УРОКУ
 1. Відео "Теплові явища">>>
 2. Інтернет-урок "Тепловий рух. Температура".
 3. Відео "Шкала температур" >>>
 4. Відео "Термометри" >>>
 5. Виготовлення шкали термометра >>>


субота, 14 лютого 2015 р.

З Днем святого Валентина!


  Шановні учні 8-х класів!
  Вітаю вас зі святом!

  Хай відкрита «валентинка»
  Подарує щастя світ,
  Хай сміється серце дзвінко,
  Будьте щасливі сотні літ!

середа, 11 лютого 2015 р.

Урок 42. Аналіз КР №4. Робота і енергія

НА УРОЦІ РОЗГЛЯНУЛИ: типові помилки, допущені  у контрольній роботі №4

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Підручник (Сир.): повторити формули §§33 - 41.
 Або
 Підручник (Кор.): повторити формули §§21,22.