ФІЗИКА - ДИВОВИЖНА НАУКА!!!          ФІЗИКА - ЦІКАВА НАУКА!!!           ФІЗИКА - ОСНОВА ТЕХНІКИ!!!            

вівторок, 27 вересня 2016 р.

Урок 7. Кількість теплоти

  НА  УРОЦІ   РОЗГЛЯНУЛИ   ПИТАННЯ:
      1. Кількість теплоти.
      2. Умови теплообміну від яких залежить кількість теплоти.
      3. Питома теплоємність.
      4. Розрахунок кількості теплоти необхідної для нагрівання речовини.
      5. Теплоємність речовини.

  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ  

            1. Підручник (Бар.):  опрацювати §8.
                    Вправа 8 (4,6).
 

ГОТУЄМОСЯ ДО УРОКУ
  1. Відео "Кількість теплоти Питома теплоємність" 

 


Бажаючим:

  1. Інтернет-урок "Кількість теплоти"
  2. Інтернет-урок "Питома теплоємність"
  3. Інтернет-урок "Розрахунок кількості теплоти необхідної для нагрівання тіла або виділеної ним під час охолодження"

середа, 21 вересня 2016 р.

Урок 6. Види теплообміну

НА УРОЦІ РОЗГЛЯНУЛИ:
1. Випромінювання.
2. Особливості теплового випромінювання.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Підручник (Бар.):  опрацювати §7.
 Вправа 7 (1-6) - усно.


2. Виготовити «вітрячок» із паперу й розглянути його дію над запаленою свічкою або плитою. Дати пояснення побаченого.


 ГОТУЄМОСЯ ДО УРОКУ
1. Пригадайте :
 
2. Відео

вівторок, 20 вересня 2016 р.

Урок 5. Види теплообміну

НА УРОЦІ РОЗГЛЯНУЛИ:
1. Теплопровідність. Механізм теплопровідності.
2. Теплопровідність у природі, в житті людини.
3. Конвекція. 
4. Причини природної конвекції.
5. Конвекція в природі.
6. Використання конвекції в повсякденні. 

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Підручник (Бар.):  опрацювати §§5,6.
 Вправа 5, 6(усно).

 ГОТУЄМОСЯ ДО УРОКУ
1. Відео " Види теплопередачі"
2. Інтернет-урок "Теплопровідність"
4. Відео "Теплопровідність"
5. Відео "Досліди з фізики: теплопровідність"
6. Відео "Конвекція"

пʼятниця, 16 вересня 2016 р.

Рекомендації щодо виконання проекту та оформлення результатів роботи

          Учні:
  — об’єднуються в пари, групи чи обирають індивідуальну форму роботи над проектом;
    — обирають тип проекту;
   — визначають функції кожного учасника групи (пари) під час роботи над ним;
    — створюють портфоліо проекту, оформлюють його результати;
    — готують проект до презентації.

          Самостійно виконують проект, виявляючи дослідницьку, творчу діяльність спрямовану на отримання самостійних результатів.
           Форму подання проекту учень обирає самостійно.
       Учень готує презентацію отриманих результатів і здійснює захист свого навчального проекту.
   Використовує контрольний список для виконання проекту та форми
оцінювання своєї діяльності.       

середа, 14 вересня 2016 р.

Урок 4. Внутрішня енергія

НА УРОЦІ РОЗГЛЯНУЛИ:
1. Внутрішня енергія.
2. Два способи зміни внутрішньої енергії:
    механічна робота;
    теплопередача.
3. Теплообмін.
4. Види теплопередачі: теплопровідність; конвекція; випромінювання.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Підручник (Бар.):  опрацювати §§3-4; 
 Вправа 3(5); 5(5).

 ГОТУЄМОСЯ ДО УРОКУ
1. Відео "Внутрішня енергія"
2. Інтернет-урок "Способи зміни внутрішньої енергії"

вівторок, 13 вересня 2016 р.

Урок 3. Агрегатні стани речовини

 НА УРОЦІ РОЗГЛЯНУЛИ ПИТАННЯ:  
1. Агрегатні стани речовини. 

2. Фізичні властивостей твердих тіл, рідин і газів.
3. Наноматеріали.

Порядок розташування атомів (молекул) у кристалічних ґратках речовини визначає її фізичні властивості. Так, наприклад, алмаз і графіт складаються з тих самих атомів — атомів Карбону, однак ці речовини вельми відрізняються одна від одної, бо в них порізному розташовані атоми.



 ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 
1. Підручник (Бар.): вивчити §10;  виконати вправу 10 (1,2,4).
2. Бажаючим:  виконати експериментальне завдання на с.50

Запитання для самоперевірки
1.    Назвіть основні властивості твердих тіл; рідин; газів.
2.    Поясніть:
   а)    чим відрізняється будова газів, рідин і твердих тіл;
   б)    чим відрізняється характер руху молекул газів, рідин і твердих тіл;
   в)    чим відрізняється взаємодія молекул газів, рідин і твердих тіл.
3.    Чому гази заповнюють увесь наданий їм об’єм?
4.    Чому рідини погано стискаються?
5.    Чому рідини не зберігають свою форму?

6.    Чому тверді тіла зберігають форму та об’єм? 

 ГОТУЄМОСЯ ДО УРОКУ 
Відео "Агрегатні стани речовини"


Відео "Пояснення агрегатних станів з позицій МКТ"

середа, 7 вересня 2016 р.

Урок 2. Залежність розмірів фізичних тіл від температури

НА УРОЦІ РОЗГЛЯНУЛИ ПИТАННЯ:


 1. Теплове розширення твердих тіл, рідин і газів.
 2. Причина теплового розширення тіл. 
 3. Характеристики теплового розширення тіл.
 4. Прояв теплового розширення тіл у природі й техніці, його значення.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 
 Підручник (Бар.): вивчити §2;  виконати вправу 2 (1,2,4).
 Бажаючим:  виконати експериментальне завдання на с.15.

 ГОТУЄМОСЯ ДО УРОКУ
2. Формули:

вівторок, 6 вересня 2016 р.

Урок 1. Рух молекул і тепловий стан тіла

                             Шановні учні!
                    Починаємо вивчати тему

                       "Теплові явища"
                                (30 год)


 КОНТРОЛЬНА РОБОТА №1 - 25 жовтня!
 КОНТРОЛЬНА РОБОТА №2 - 20 грудня!



  НА УРОЦІ РОЗГЛЯНУЛИ ПИТАННЯ:


 1. Тепловий стан тіл.
 2. Теплова рівновага.

 3. Температура тіла, її вимірювання.

 4. Термометри. Температурні шкали.
 5. Вимірювання температури тіла.




Температура – це фізична величина, яка характеризує ступінь нагрітості тіла.
Реперними точками можуть бути температури плавлення льоду та кипіння води (00С і 1000С), які мають сталі значення за нормального атмосферного тиску.
Одиницю температури за шкалою Цельсія, називають градусом Цельсія.
Нині за міжнародною системою (СІ) за основну одиницю температури визнано Кельвін (позначається К), який за розміром рівний градусу Цельсія:
1К = 10С.
00С відповідає 273 К  !!!
  За звичайного перебігу теплових явищ температура тіл, які перебувають в теплообміні, з часом вирівнюється і стає в усіх тіл однаковою. Тобто, в процесі теплообміну з часом встановлюється теплова рівновага.


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 
 Підручник (Бар.): вивчити §1;  виконати вправу 1.
 Складіть сенкан зі словом «термометр».
 Підготувати повідомлення про різні температурні шкали(завдання 4 з вправи1)!!!


четвер, 1 вересня 2016 р.

З Днем знань!

   Цей день завжди особливо урочистий і хвилюючий, адже саме з нього починається незвіданий, цікавий і, водночас, нелегкий шлях до пізнання, до нових звершень, до самостійного життя. 

   Бажаю усім школярам на цьому шляху підкорити нові вершини знань, зустріти добрих і надійних друзів та досягти омріяної мети.

середа, 4 травня 2016 р.

Урок 61. Теплові двигуни

НА УРОЦІ розв'язали задачі:
1. Двигун потужністю 10 кВт споживає за годину 3 л бензину. Визначте ККД двигуна.                         
Розв’язання. 
   ККД теплового двигуна - Кількість теплоти. Теплові машини - ТЕПЛОВІ ЯВИЩА - УСІ УРОКИ ФІЗИКИ 8 КЛАС - конспекти уроків - План уроку - Конспект уроку - Плани уроків - розробки уроків з фізики - ФІЗИКА - для вчителів фізики 
Корисна робота  A = P · t, теплота згоряння бензину Q1 = qm1.
Виразимо масу бензину через густину і об'єм. Тоді
ККД теплового двигуна - Кількість теплоти. Теплові машини - ТЕПЛОВІ ЯВИЩА - УСІ УРОКИ ФІЗИКИ 8 КЛАС - конспекти уроків - План уроку - Конспект уроку - Плани уроків - розробки уроків з фізики - ФІЗИКА - для вчителів фізики
2. В одній паровій турбіні для здійснення корисної дії використовується 1/5 частина енергії, а в іншій — 1/3 частина. ККД якої турбіни більше? Знайдіть ККД кожної турбіни.

3. Яку масу бензину витратили двигуни літака, що пролетів 500 км із середньою швидкістю 250 км/год. Середня потужність двигунів літака при ККД 25 % становить 2 МВт. Питома теплота згоряння бензину 46 МДж/кг.                             
Розв’язіння.
.  ККД теплового двигуна - Кількість теплоти. Теплові машини - ТЕПЛОВІ ЯВИЩА - УСІ УРОКИ ФІЗИКИ 8 КЛАС - конспекти уроків - План уроку - Конспект уроку - Плани уроків - розробки уроків з фізики - ФІЗИКА - для вчителів фізики 
ККД теплового двигуна - Кількість теплоти. Теплові машини - ТЕПЛОВІ ЯВИЩА - УСІ УРОКИ ФІЗИКИ 8 КЛАС - конспекти уроків - План уроку - Конспект уроку - Плани уроків - розробки уроків з фізики - ФІЗИКА - для вчителів фізики

ККД теплового двигуна - Кількість теплоти. Теплові машини - ТЕПЛОВІ ЯВИЩА - УСІ УРОКИ ФІЗИКИ 8 КЛАС - конспекти уроків - План уроку - Конспект уроку - Плани уроків - розробки уроків з фізики - ФІЗИКА - для вчителів фізики

ККД теплового двигуна - Кількість теплоти. Теплові машини - ТЕПЛОВІ ЯВИЩА - УСІ УРОКИ ФІЗИКИ 8 КЛАС - конспекти уроків - План уроку - Конспект уроку - Плани уроків - розробки уроків з фізики - ФІЗИКА - для вчителів фізики

ККД теплового двигуна - Кількість теплоти. Теплові машини - ТЕПЛОВІ ЯВИЩА - УСІ УРОКИ ФІЗИКИ 8 КЛАС - конспекти уроків - План уроку - Конспект уроку - Плани уроків - розробки уроків з фізики - ФІЗИКА - для вчителів фізики

          Відповідь: у польоті було витрачено 1,25 т бензину.
4. Автомобіль проїхав 80 км, витратив 14 л бензину. Двигун автомобіля розвивав середню потужність 40 кВт. З якою середньою швидкістю рухався автомобіль, якщо ККД його двигуна 30 % ?
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Підручник (Сир.): повторити формули §§47 - 51.

середа, 27 квітня 2016 р.

Урок 60. Екологічні проблеми використання теплових двигунів

НА УРОЦІ РОЗГЛЯНУЛИ :



  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Підручник (Сир.): вивчити §§50 (ч.2)




 ГОТУЄМОСЯ ДО УРОКУ

Відео:Теплові двигуни та охора довкілля

вівторок, 26 квітня 2016 р.

Урок 59. Теплові двигуни

НА УРОЦІ РОЗГЛЯНУЛИ :
1. Перетворення енергії в механічних і теплових процесах. 
2. Теплові двигуни. 
3. Принцип дії теплових машин. 
Результат пошуку зображень за запитом "Теплові двигуни"
4. Види теплових двигунів.
5. Парова турбіна, її будова та принцип дії.
6. Двигун внутрішнього згоряння: будова, принцип дії.
7. Застосування теплових двигунів.

  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Підручник (Сир.): вивчити §§50 (ч.1),51.

 ГОТУЄМОСЯ ДО УРОКУ

Відео "Тепловий двигун"


Відео

середа, 9 березня 2016 р.

Урок 49. Теплота згоряння палива. ККД нагрівника

НА УРОЦІ РОЗГЛЯНУЛИ ПИТАННЯ:
 1. Паливо та його види.
 2. Поняття питомої теплоти згорання палива.
 3. Обчислення кількості теплоти, що виді­ляється під час згорання палива.
 4. ККД нагрівника.
    Величина, що показує, яку частину становить використана теплова енергія від усієї, що виділилася під час згоряння палива, називають ККД нагрівача
5. Задачі
  •  При повному згоранні деякої кількості гасу було отримано 23 МДж теплоти. Якою була маса гасу, що згорів? 
  • На скільки більше виділяється тепла при повному згоранні 10 кг бензину, ніж при зго­ранні такої самої кількості спирту? 

      ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Підручник (Сир.): вивчити §§49,52;
 №№423,426 (рівень А) ;  №№430,431 (рівень В);
 підготуватися до ЛР №10 "Визначення ККД нагрівника".


                                              ГОТУЄМОСЯ ДО УРОКУ
1. Відео "Теплота згоряння палива"

середа, 2 березня 2016 р.

вівторок, 1 березня 2016 р.

Урок 47. ЛР № 12 "Вивчення теплового балансу при змішуванні води різної температури"

НА УРОЦІ
виконали ЛР № 12 "Вивчення теплового балансу при змішуванні води різної температури"
Мета роботи: навчитися визначати кількість теплоти, переконатися, що кількість теплоти, яку віддала холодна вода, дорівнює кількості теплоти, що прийняла холодна.

Прилади і матеріали: калориметр, мензурка, термометр, посудини з гарячою і холодною водою.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підручник (Сир.): повторити §§45, 46;  №№ 424 (р.А); 432 (р.Б)